7 reguli de baza pentru crearea materialelor de campanie

Multe dintre instrumentele de comunicare cu alegatorii se bazeaza pe literatura de campanie pentru a transmite mesajul.

Prin urmare, este important ca literatura de campanie utilizata sa fie cat mai eficienta in livrarea mesajelor.

Atunci cand creati materiale tiparite pentru o campanie politica trebuie sa va amintiti ca cei mai multi alegatori nu vor citi la fel de atent pe cat ati crede sau v-ati dori.

Este important sa faceti cat mai usor pentru alegatori sa inteleaga mesajul pe care il transmiteti in timpul scurt pe care il aveti la dispozitie pana cand persoana se hotaraste sa arunce materialul la gunoi.

Prin urmare, este important sa captati rapid atentia alegatorilor si la fel de repede sa transmiteti mesajul vostru.

Materialul ar trebui sa spuna o poveste despre cine este candidatul si de ce alegatorii ar trebui sa voteze pentru el. Orice alte informatii pe care materialul le furnizeaza ar trebui sa sprijine si sa intareasca mesajul original.

Sunt cateva tehnici care pot fi folosite pentru a atrage atentia alegatorului si pentru a transmite rapid mesajul:

 

  1. TREBUIE ABORDAT UN SINGUR SUBIECT

Pentru a pastra mesajul simplu si usor de inteles, este important sa nu incercati sa transmiteti mai mult de o idee intr-un material. De exemplu, un material tiparit poate spune cum candidatul va reduce taxele sau ce va face pentru a imbunatati spatiile verzi ale orasului, dar ambele subiecte nu ar trebui sa fie tratate intr-un singur material de campanie.

Exceptia de la aceasta tehnica este materialul de prezentare al candidatului. Aici tema este motivul pentru care alegatorii ar trebui sa sprijine candidatul si poate include declaratii sau luari de pozitie ale candidatului fata de diverse teme.

 

  1. FOTOGRAFIILE TREBUIE SA INSPIRE ACTIUNE

Vedem foarte des ca materialele de campanie contin doar o fotografie portret a candidatului. Acest lucru nu spune alegatorilor nimic despre candidat si este o pierdere de spatiu pe materiale.

Fotografiile utilizate ar trebui sa il arate pe candidat vorbind cu cineva sau desfasurand o activitate. Fotografiile ce simuleaza o actiune pot, in acelasi timp, atrage atentia alegatorului si transmite un mesaj mult mai repede decat cuvintele.

 

  1. TITLURILE UTILIZATE IN MATERIALE

Dupa ce se uita la fotografii, oamenii vor citi titlurile. Intregul mesaj ar trebui sa fie inteles din titluri. Restul continutului materialelor va consolida doar acest mesaj scurt, transmis in titlu. Prea des titlurile utilizate in materiale sunt titluri de rubrica, care nu transmit nimic, iar alegatorul este nevoit sa citeasca intreg materialul pentru a intelege mesajul. Prin urmare, este important sa nu irositi titlurile cu formulari de genul „programul meu”, “draga alegator”, “votati” sau alte declaratii inutile.

 

  1. FITI SPECIFICI IN EXPRIMARE

Fara a face promisiuni care nu pot fi indeplinite, este important sa fiti cat mai specifici posibil in exprimare, oferind solutii la problemele cu care se confrunta oamenii.

Candidatul „sustine legea care va …” nu inseamna ca legislatia trebuie sau va fi adoptata, dar transmite pozitia candidatului fata de o problema sau un anumit subiect.

 

  1. MATERIALELE TREBUIE SA FIE CONCISE

In literatura de campanie, mai putin inseamna mai bine. Mesajul trebuie exprimat in cat mai putine cuvinte posibile.

Intre o suta si trei sute de cuvinte, per total, ar trebui sa fie maximul utilizat intr-un material de literatura electorala.

 

  1. TREBUIE UTILIZAT UN LIMBAJ COMUN

Folositi un limbaj cat mai simplu pentru a transmite cat mai clar ceea ce doriti sa afirmati. Este mai putin important sa impresionati alegatorii prin cuvinte elevate decat este sa transmiteti mesajul intr-un limbaj inteles de oricine.

 

  1. CONCENTRATI-VA PE TEMA DE BAZA A CAMPANIEI

Toata literatura de campanie, indiferent de subiectul pe care il abordeaza, ar trebui sa ramana concentrata pe tema de baza a campaniei. Este important ca aceleasi mesaje sa fie consolidate ori de cate ori este posibil, indiferent de subiectul pe care il abordeaza.

 

Materialele ce respecta aceste reguli au sanse mai mari sa isi atinga scopul final, acela de a transmite clar un mesaj, usor de inteles si de memorat de catre alegatori. Daca doriti sa aflati mai multe despre transmiterea mesajelor si specificul lor in functie de canalul prin care sunt transmise, va recomandam sa cititi sectiunea “Diseminarea Mesajelor” din Manualul de Campanie.