Lansarea Manualului de Campanie Electorala in format online

Manualul de Campanie Electorala abordeaza elementele teoretice si practice de concepere si implementare a unei campanii electorale, fiind conceput atat pentru cei experimentati cat si pentru cei cu mai putina experienta, prezentand mecanisme esentiale, tehnici de baza si solutii practice pentru organizarea unei campanii electorale.

Manualul a fost creat din dorinta de a contribui la imbunatatirea cunostintelor cititorilor in ceea ce priveste mecanismele si tehnicile utilizate in cadrul unei campanii, actionand ca un ghid pentru conceperea si implementarea unui plan de campanie electorala si oferind cititorilor o mai buna intelegere asupra rolului pe care il au sau il vor avea in cadrul viitoarei echipe de campanie.

 

Varianta initiala a manualului a fost creata in 2015. Scopul sau era acela de a servi ca si ghid pentru campania de la alegerile locale. Desi acesta a fost proiectat, in mare parte, pentru mediul urban, multe din principiile si metodele propuse sunt universal valabile atat in mediul urban, cat si in mediul rural.

Manualul a fost rescris si adaptat in 2016, dupa campania electorala pentru locale. Desi era conceput ca si document intern pentru o anumita campanie, principalul catalizator pentru care a fost adaptat la un cadru general a fost multitudinea de esecuri inregistrate in campaniile pentru primarii la nivel national, esecuri de multe ori datorate unei slabe comunicari cu alegatorii.

 

Cand spunem esecuri, nu ne referim neaparat la procente, voturi sau prezenta la vot. Esecurile au fost unele de natura slabei informari a populatiei cu privire la intentiile candidatilor, rationamentul din spatele candidaturilor, pozitionarea fata de probleme si evenimente de importanta pentru alegatori si alte aspecte care, desi sunt greu de sesizat pe parcursul unei campanii, devin evidente dupa numararea voturilor.

 

Cu ajutorul acestui manual, oricine va lua parte la o campanie electorala, va putea beneficia de o mai buna intelegere a principalelor faze ale unei campanii.

Fiecare capitol urmareste sa sporesca cunostintele cititorilor cu privire la conceperea si desfasurarea unei campanii electorale, oferind atat o imagine de ansamblu cat si o detaliere a tacticilor ce urmeaza a fi implementate.

 

Notiunile prezentate in aceast manual sunt de multe ori cunoscute la nivel individual. Ceea ce s-a incercat este combinarea acestor notiuni intr-o ordine logica si coerenta. Fiind creat pentru un cadru general, manualul are multe aspecte tratate superficial, dar care vor fi detaliate in timp prin articole individuale ce vor incerca sa ofere o imagine completa asupra notiunilor expuse.

 

In timp, pe masura ce acest proiect se dezvolta, probabil manualul va fi lansat si intr-o versiune mai ampla, combinand notiunile teoretice cu experiente practice din campaniile anterioare, precum si cele ce vor urma.

Oricare va fi viitorul acestui proiect, el va ramane unul non-profit pentru autorul sau, fiind dezvoltat din dorinta de a crea un cadru transparent si clar al ofertelor electorale, astfel incat alegatorii sa isi poata exprima decizia de vot intr-un context cat mai clar si informat.

Related Posts