VI. Alegatorii Candidatului

 Dupa definirea si determinarea segmentelor ce urmeaza a fi vizate de campanie, este vitala o analiza mai amanuntita a alegatorilor ce le alcatuiesc. Daca s-a plecat de la totalul populatiei eligibile pentru a participa la alegeri, acum am ajuns la segmente exacte din care pot fi extrase persoane cu caracteristici reprezentative pentru cercetari amanuntite.

 

Aceasta analiza poate fi realizata folosind elemente din capitolul anterior: Studiul Electoratului.

 

In aceasta etapa sunt de preferat interviurile cu persoane apartinand segmentelor favorabile candidatului.

 

In cadrul interviurilor se vor stabilii urmatoarele aspecte:

  1. Atitudine generala
  2. Principii, Valori, Viziune
  3. Aspecte si probleme cu o importanta ridicata pentru ei precum si pozitionarea acestora
  4. Calitatile de lider – preferinte cu privire la calitatile pe care le poseda candidatul
  5. Obiceiuri si surse de informare

 

PROFILELE GRUPURILOR TINTA

Aceasta ultima etapa va genera profilele grupurilor tinta.

Se vor contabiliza principalele grupuri tinta ce vor fi vizate de catre campanie cu o detaliere a celor mentionate anterior pentru fiecare grup in parte. Aceste profile vor fi determinainte pentru construirea si diseminarea mesajelor campaniei.

 

Aceasta analiza poate genera o noua segmentare in baza metodei prezentata in capitolul anterior – Segmentarea specifica.

 

Important de mentionat este ca, desi aceasta etapa pare repetitiva cu cea a cercetarii, aceste doua analize au obiective principale diferite. Cercetarea are ca obiectiv principal prioritizarea segmentelor de alegatori in baza profilelor acestora. Analiza segmentelor vizate merge mai departe si are ca principal obiectiv aprofundarea intelegerii segmentelor vizate si pregatirea caracteristicilor suplimentare ce vor ajuta la construirea si diseminarea mesajelor.

 

Etapele de cercetare si analiza au luat sfarsit si acum urmeaza lucrul efectiv la construirea campaniei. Acum cunoastem peisajul politic, stim cine sunt alegatorii pe care vrem sa ii vizam in campanie, ii putem localiza si acum … ce le comunicam? Construirea mesajelor campaniei este urmatorul capitol si va acoperi exact cum se va construi paleta de mesaje ce vor fi utilizate pe parcursul unei campanii electorale.