Cum sa construiesti mesaje convingatoare pentru alegatori?

O campanie electorala este, de multe ori, destul de neimportanta pe lista de prioritati a alegatorului de rand, si pe buna dreptate. Oamenii au multe alte preocupari si nu vor acorda atat de multa atentie unei campanii electorale pe cat isi imagineaza unii politicieni.

Candidatii unei campanii electorale au impresia ca adevarata lor concurenta sunt adversarii lor politici directi, cand, in realitate, concurenta lor pentru atentia alegatorilor sunt, de fapt, toate celelalte surse de informare pe care alegatorii le folosesc in fiecare zi, precum televizorul, radioul, mediul online, ziarele, prietenii etc.

Cu alte cuvinte, alegatorii au foarte putina rabdare sa ii asculte pe politicieni in campania electorala…

Astfel, daca mesajele transmise in campanie nu capteaza atentia alegatorilor si nu sunt transmise intr-un mod eficient, atunci exista riscul ca acestea sa fie irosite, la fel ca si sansa de a castiga sustinerea si votul lor.

Exista totusi un set de reguli care, daca sunt urmate, pot creste semnificativ impactul mesajelor de campanie:

  1. Un mesaj trebuie sa fie scurt si clar. Trebuie sa fie concis si sa poata fi transmis alegatorilor in mai putin de un minut.
  2. Un mesaj trebuie sa fie credibil. Mesajele trebuie sa fie in concordanta cu circumstantele candidatului. In plus, mesajele trebuie sa fie realiste; candidatii care fac promisiuni nerealiste atragand pur si simplu neincrederea alegatorilor.
  3. Un mesaj trebuie sa trateze subiecte care sunt importante pentru alegatori. Aceste subiecte vor fi de multe ori problemele cu care alegatorii se confrunta in fiecare zi.
  4. Un mesaj trebuie sa creeze contrast. Alegatorii vor face o alegere intre candidati. Cu cat sunt mai diferite mesajele candidatilor, cu atat decizia alegatorilor este mai usoara.
  5. Un mesaj trebuie sa vizeze un anumit public tinta. Este imposibil sa te adresezi tuturor cu acelasi mesaj. Oamenii au preocupari diferite. Mesajele trebuie construite in jurul preocuparilor celor care sunt, cel mai probabil, sustinatori ai candidatului.
  6. Un mesaj trebuie repetat. Odata ce campania determina ce mesaje au cele mai mari sanse sa ii convinga pe alegatori, acestea trebuie repetate constant, in cat mai multe moduri si pe cat mai multe canale.

 

Acestea sunt, probabil, principalele caracteristici ce trebuie respectate pentru ca mesajele transmise pe perioada unei campanii electorale sa fie convingatoare si sa-si atinga scopul de a-i motiva pe alegatori sa voteze cu un candidat sau altul.

Daca doriti sa aflati mai multe despre construirea mesajelor, narativului, precum si diferitele forme pe care le imbraca, va recomandam sa cititi sectiunea “Construirea Mesajelor” a Manualului de Campanie.